• SPZ ZOZ Płońsk

ISO 9001:2008


      28 lutego 2011 r. został wręczony Certyfikat ISO 9001:2008 dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Płońsku na Radzie Powiatu przez włoską jednostkę certyfikującą IMQ S.A. Certyfikat wręczył przedstawiciel jednostki certyfikującej IMQ S.A. Pan Piotr Budzyn.
      Wysoka jakość dla Samodzielnego Publicznego Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Płońsku to spełnienie wymagań Pacjentów korzystających z naszych usług. Wdrożenie systemu zarządzania jakością to podniesienie bezpieczeństwa obsługi Pacjentów poprzez zapewnienie wysokiej jakości usług, fachowej obsługi, rzetelności i profesjonalizmu. System Zarządzania Jakością według normy ISO 9001:2000 jest w rzeczywistości systemem zarządzania organizacją, metodą zarządzania przez cele. Punktem wyjścia są potrzeby, wymagania i oczekiwania klientów (zewnętrznych i wewnętrznych) i stron zainteresowanych oraz wymagania mających w organizacji zastosowanie przepisów prawnych
      08-09.12.2010r. w SPZZOZ w Płońsku odbył się Audyt Zewnętrzny przeprowadzony przez firmę IMQ S.A Po przeprowadzonym audycie, stwierdzono poprawne spełnienie wymagań normy oraz skuteczność funkcjonującego systemu zarządzania jakością. W skutek czego przedstawiciele firmy IMQ zarekomendowali SPZZOZ w Płońsku Komitetowi Technicznemu CSQ do wydania i utrzymania certyfikatu ISO 9001:2008.
Wdrożenie systemu zarządzania jakością zgodnego z Normą ISO 9001:2008 było procesem bardzo złożonym wymagającym zaangażowania wszelkich zasobów organizacyjnych, w tym najistotniejszych ludzkich. System zarządzania jakością w SPZZOZ w Płońsku zaczęto wdrażać od stycznia 2009 r. Z pośród różnych ofert wybrano firmę D & G Consulting, która wspomogła wdrożenie Systemu Zarządzania Jakością.
      Powołano Pełnomocnika Dyrektora ds. Systemu Zarządzania Jakością Panią Marzenę Car-Dul. Po dwóch latach ciężkich zmagań system został wdrożony.

Motywy wdrożenia SZJ w SPZZOZ w Płońsku

  • Zwiększenie bezpieczeństwa pobytu pacjenta w Szpitalu,
  • Zapewnienie bezpieczeństwa dla procesów diagnostycznego i leczniczego,
  • Zmniejszenie kosztów złej jakości,
  • Zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom,
  • Stworzenie sprawnego i przejrzystego systemu organizacji i zarządzania SPZZOZ w Płońsku
  • Pozyskanie przewagi na rynku świadczeń,
  • Łatwiejszy podział odpowiedzialności i uprawnień,
  • Uporządkowanie mechanizmów wewnętrznych SPZZOZ w Płońsku


Korzyści zewnętrzne wynikające z wdrożenia systemu:

  • Zwiększenie zaufania społecznego do szpitala,
  • Zwiększenie zaufania pacjentów,
  • Popularyzacja dobrych wzorów organizacyjnych,
  • Usprawnienie obsługi Pacjentów,
  • Wzrost satysfakcji Pacjentów,
  • Otwarcie na potrzeby Pacjenta,
  • Poprawa pozycji rynkowej SPZZOZ w Płońsku,
  • Poprawa imag'u i prestiżu SPZZOZ w Płońsku,
  • Poprawa wydajnosci.


Korzyści wewnętrzne wynikające z wdrożenia systemu:

  • Poprawa obsługi bezpieczeństwa naszych pacjentów, którzy korzystają z naszych usług,
  • Możliwość planowania pracy,
  • Konkretny podział obowiązków,
  • Likwidacja odpowiedzialności zbiorowej,
  • Możliwość udowodnienia prawidłowego postępowania na każdym etapie procesu (sprawy roszczeniowe pacjentów),
  • Poprawa dokumentacji wewnętrznej, jej obiegu i przepływu informacji,
  • Podniesienie świadomości personelu,
  • Stymulacja poprawy jakości opieki na pacjentem,
  • Wspieranie edukacji personelu, podnoszenie kwalifikacji.
  • Redukcja kosztów, zwiększenie efektywności,
  • Podniesienie jakości pracy,
  • Zmniejszenie skarg pacjentów.

Najwięcej zyskuje Pacjent otrzymując usługę na wysokim profesjonalnym poziomie, lepszą usługę okołomedyczną, zapewnienie pełnej realizacji praw pacjenta.

 

Galeria zdjęć z wręczenia certyfikatu ISO

 

 

Certyfikat1 1 Certyfikat2 1   Aneks1 1 Aneks2 1  Aneks3 1 Aneks4 1 Aneks5 1 Aneks6 1